cerenkov کرمان اعتبار سیرجان کلنگ زنی

cerenkov: کرمان اعتبار سیرجان کلنگ زنی پرورشگاه موقوفه سیرجان کرمان

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اجتماعی عکس) + گران‌ترین عوارضی گران‌تر شد! (

عوارض ۱۵ تا ۶۰ هزارتومانی موجب شده است تا کمتر از ۵۰ درصد خودروهای عبوری از شاهراه ترانزیتی شمال – جنوب، تردد در این آزادراه را به مسیر قدیمی خرم‌آباد – پلدختر

عکس) + گران‌ترین عوارضی گران‌تر شد! (

گران ترین عوارضی گران تر شد! (+عکس)

عبارات مهم : بزرگراه

عوارض ۱۵ تا ۶۰ هزارتومانی موجب شده است تا کمتر از ۵۰ درصد خودروهای عبوری از شاهراه ترانزیتی شمال – جنوب، تردد در این آزادراه را به مسیر قدیمی خرم آباد – پلدختر ترجیح دهند که همین تعداد نیز انتقادات و نگرانی هایی بابت عوارض عبور از این محور دارند.

آزادراه ۱۰۴ کیلومتری خرم آباد- پل زال که عنوان گران ترین عوارضی کشور را یدک می کشد، این بار با زیاد کردن ۱۵ تا ۲۵ درصدی عوارض گوی سبقت را در زیاد کردن عوارض آزادراهی ربود.

به گزارش مهر، عوارض ۱۵ تا ۶۰ هزارتومانی موجب شده است تا کمتر از ۵۰ درصد خودروهای عبوری از شاهراه ترانزیتی شمال – جنوب، تردد در این آزادراه را به مسیر قدیمی خرم آباد – پلدختر ترجیح دهند که همین تعداد نیز انتقادات و نگرانی هایی بابت عوارض عبور از این محور دارند.

عکس) + گران‌ترین عوارضی گران‌تر شد! (

اعتصاب، تجمع و اعتراض دسته جمعی کامیون داران و رانندگان خودروهای سنگین که مجبور به پرداخت عوارض ۵۰ تا ۶۰ هزارتومانی در آزادراه خرم آباد- پل زال هستند، باعث شد تا مسئولان استان کارگروه ایمنی راه های لرستان را با محوریت بررسی علل زیاد کردن عوارض این آزادراه و راهکارهای کم کردن این عوارض برگزار کنند ولی این جلسه نیز توفیق چندانی در پیگیری به عنوان نداشت.

این در حالیست که مسئول بهره برداری آزادراه خرم آباد – پل زال می گوید قیمت پیشنهادی عوارض از سوی ما کمتر از مبلغ اعمال شده است بوده هست، ولی وزارت راه و شهرسازی بعد از بررسی عنوان در جلسات متعدد به این نتیجه رسیده که قیمت عوارض را تا میزان کنونی زیاد کردن دهد.

عوارض ۱۵ تا ۶۰ هزارتومانی موجب شده است تا کمتر از ۵۰ درصد خودروهای عبوری از شاهراه ترانزیتی شمال – جنوب، تردد در این آزادراه را به مسیر قدیمی خرم‌آباد – پلدختر

در همین مدت اندک بعد از زیاد کردن عوارض آزادراه، بسیاری از رانندگان مسیر خود را از آزادراه به سمت راه کم عرض خرم آباد- پلدختر عوض کردن دادند تا خطرات این مسیر پرپیچ وخم را به جان بخرند؛ به خاص سواری های کرایه که با زیاد کردن عوارض در آزادراه خرم آباد- پل زال دیگر سود چندانی از جابه جایی مسافر در مسیر آزادراه کسب نمی کنند؛ به سوی تردد در بزرگراه خرم آباد- پلدختر که به «جاده مرگ» مشهور است پیش رفته اند.

افزایش عوارض در گران ترین آزادراه کشور

یکی از مردم منطقه «میانکوه شرقی» شهرستان پلدختر در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از اهداف احداث آزادراه کم کردن تصادفات در محور قدیم خرم آباد – پلدختر بود ولی باوجود پرداخت عوارض هنگفت در این محور وسایل نقلیه به خاص خودروهای سنگین با تردد در محور قدیم بار ترافیکی آن را بالابرده اند.

عکس) + گران‌ترین عوارضی گران‌تر شد! (

محمد بابایی افزود: بزرگراه قدیم مسیری پر پیچ وخم و محصور در کوه و رودخانه است و باوجود مسیر کوهستانی و پیچ های خطرناک اتفاق خیز بوده و تصادفات ناگوار زیادی در این محور اتفاق می افتد.

وی تصریح کرد : از طرفی عوارض بالای آزادراه خرم آباد – پل زال به نوبه خود تردد و بار ترافیکی در این مسیر را زیاد کردن داده و این امر میزان تصادفات و تلفات جانی را زیاد کردن داده است.

عوارض ۱۵ تا ۶۰ هزارتومانی موجب شده است تا کمتر از ۵۰ درصد خودروهای عبوری از شاهراه ترانزیتی شمال – جنوب، تردد در این آزادراه را به مسیر قدیمی خرم‌آباد – پلدختر

بابایی افزود: زیاد کردن قیمت عوارض در آزادراه خرم آباد – پل زال به طورقطع موجب تردد زیاد در بزرگراه قدیم و درنهایت زیاد کردن تصادفات می شود.

آزادراهی که تنها خسارتش جهت مردم باقی ماند!

یکی از اهالی ساکن در «قلعه نصیر» پلدختر در حاشیه آزادراه خرم آباد – پل زال گفت: احداث آزادراه وقت های شغلی را از مردم محروم پلدختر گرفت و این امر موجب زیاد کردن بیکاری در شهرستان شد و اکنون نیز باوجود شرایط سخت معیشتی، مردم به ناچار باید جهت تردد در آزادراه مجبور پرداخت عوارض سنگین شوند.

عکس) + گران‌ترین عوارضی گران‌تر شد! (

علی موسوی افزود: اهالی روستاهای «میانکوه شرقی» زمین های کشاورزی خود را در اختیار بخش شخصی قرار داده اند به امید این که احداث آزادراه در منطقه تحول و اشتغال زایی ایجاد کند ولی نه تنها زمین های مرغوب ما را از دستمان گرفت بلکه کشاورزی را لنگ کرد و با از بین بردن چشمه ها، زمین های آبی را به دیم تبدیل کرد.

یکی دیگر از اهالی «میانکوه شرقی» پلدختر گفت: بزرگراه قدیم «میانکوه شرقی» براثر عملیات اجرایی آزادراه تخریب شد و آخر کار آن را بدون بازسازی به حال خود رها کردند.

محمد علیزاده افزود: اکنون اهالی منطقه جهت رفت وآمد مجبورند از آزادراه تردد داشته باشند که باید جهت هر بار عبور از آن عوارض پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: احداث آزادراه از آن جمله کارهای عمرانی بود که می توانست اوضاع اقتصادی این مردم جنگ دیده و محروم را بهتر سازد ولی پرداخت عوارض آن ها را با مشکلاتی روبرو ساخته است.

مردم روستاهای مسیر آزادراه در حال مهاجرت به شهر هستند

یک راننده روستایی «میانکوه شرقی» پلدختر گفت: بزرگراه قدیم و راه دسترسی روستاهای «میانکوه شرقی» را عملیات ساخت آزادراه تخریب کرده و زیرساخت های ما را از بین برده هست، بااین وجود اهالی این روستاها جهت رفت وآمد و انجام کارهای روزانه باید در هر رفت وبرگشت مبلغ هنگفتی عوارض پرداخت کنند.

احمدرضا عینی افزود: مردم این منطقه کشاورز هستند و احداث آزادراه علاوه بر تحمیل هزینه ها در حوزه زیرساخت ها و اراضی کشاورزی این منطقه، پرداخت عوارض را نیز به پرسشها آن ها اضافه کرده به گونه ای که مردم این روستاها در حال مهاجرت به شهر هستند.

وی تصریح کرد: هرکدام از اهالی این روستاها که جهت انجام کاری مجبور باشند در روز از مسیر آزادراه عبور کنند باید حداقل ۱۲ هزار تومان عوارض پرداخت کنند که در تعرفه تازه قیمت آن نیز زیاد کردن داشته است.

مردمی که بدون کار شدند

یک کارشناس عمران در پلدختر در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حدود ۹۰ درصد آزادراه خرم آباد – پل زال در حوزه استحفاظی پلدختر است که ازنظر کم کردن هزینه های سوخت، زمان، تصادفات و مخاطرات بزرگراه ای مؤثر بوده و به طورکلی آزادراه در کلان کشور بافایده است ولی این آزادراه به شهرهای پلدختر و معمولان و به خاص مشاغل کنار بزرگراه قدیم به شدت آسیب وارد کرده است.

صمد چراغی پور افزود: قبل از احداث آزادراه خرم آباد – پل زال که مشاغل زیادی در حاشیه بزرگراه قدیم در شهرستان پلدختر وجود داشت تردد خودروهای سبک و سنگین مانند اتوبوس ها به این مشاغل رونق زیادی داده بود ولی با احداث این آزادراه همه این مشاغل از بین بردن شد که ازاین جهت خسارات زیادی به مشاغل خدماتی منطقه وارد شد.

وی افزود: اجرای پروژه آزادراه و تجهیز کارگاه در بزرگراه قدیم پلدختر به خرم آباد که از «میانکوه شرقی» می گذرد و به عنوان بزرگراه دسترسی محسوب می شد به این بزرگراه به شدت آسیب وارد کرد و بعد از اتمام پروژه آن را مرمت نکردند.

این کارشناس عمران گفت: هم اکنون اهالی روستاهای منطقه «میانکوه شرقی» پلدختر مانند «قلعه نصیر» و «آبسرد» و امثال آن که آزادراه بزرگراه قدیم و راه دسترسی آن ها را تخریب کرده مجبورند جهت عبور از بخشی از آزادراه عوارض کل آزادراه را پرداخت کنند که این ظلم در حق مردم ساکن این روستاها است.

وی افزود: ساکنان این منطقه درحالی که تنها از ۳۰ کیلومتر آزادراه عبور می کنند باید عوارض ٩٠ کیلومتر را پرداخت کنند که درواقع آینده نگری شده است تعرفه هایی مخصوص مناطق روستایی «میانکوه شرقی» با رنگ متفاوت تهیه کنند و نصف عوارض را از آن ها بگیرند که این امر قابل کنترل است و خروجی دارد.

چراغی پور تصریح کرد: سراب «قلعه نصیر» یکی از سراب های پر آب، تاریخی و قدیمی منطقه بود که متأسفانه براثر عملیات احداث آزادراه «پل زال» بتن ریزی های حجیمی که از بالادست اتفاق افتاد، این چشمه مقداری کور شد و با کم کردن شدید دبی آب مواجه شد و متأسفانه موجب شد بخشی از اراضی کشاورزی آن منطقه به دیم تبدیل شود و مردم آسیب ببینند.

وی افزود: درمجموع آزادراه جهت کلان کشور، خوب بود ولی از حیث از بین بردن مشاغل به شهروندان پلدختر و معمولان خسارات زیادی وارد کرد و مردم روستاهای حاشیه آزادراه در حوزه آب و کشاورزی آسیب دیدند و جهت تردد روزانه به خرم آباد مجبور به پرداخت عوارض سنگین هستند.

این کارشناس عمران گفت: ازنظر فنی نیز علی رغم سایر آزادراه ها که بایستی رانندگان با خیال آسوده از آن عبور کنند به علت عدم عملیات تثبیت خاک، بارها در بعضی نقاط آزادراه ریزش و انسداد بزرگراه ایجادشده و این ریزش ها در آزادراه نسبت به سایر محورهای مواصلاتی شهرستان زیاد شد و هر بار نیاز به عملیات خاک برداری و اقداماتی مانند پاک سازی دارد؛ ازاین رو مورد نیاز است به مرور نقاط ضعف شناسایی و برطرف مسئله شود.

چراغی پور خاطرنشان کرد: عوارض آزادراه پل زال نسبت به سایر آزادراه ها گران تر است که از این نظر نیز دودش به چشم مردم محروم منطقه می رود.

کاهش تردد در آزادراه «خرم آباد- پل زال»

فرماندار پلدختر در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: زیاد کردن عوارض آزادراه می تواند جهت مردم شهرستان هم وقت و هم ترساندن باشد، وقت ازآن جهت که موجب زیاد کردن بار ترافیکی در بزرگراه قدیم می شود که می تواند بخشی از شغل های ازدست رفته این منطقه را احیا کند.

نعمت اله دستیاری به پرسشها اجتماعی آزادراه خرم آباد – پل زال اشاره کرد و اظهار داشت: محور قدیم خرم آباد به پلدختر و پلدختر به پل زال دارای پیچ های خطرناک است و نقاطی از آن نیاز به اصلاح هندسی مسیر دارد که انجام نشده و بار ترافیکی باعث بروز مشکلات، تصادفات و تلفات جانی می شود و این خود ترساندن است.

وی به پرسشها فنی آزادراه اشاره کرد و افزود: آزادراه پل زال پرسشها فراوانی دارد و بخش های زیادی در مسیر ترانشه های بغل بزرگراه نشست کرده و مهار نشده اند، دیوارهای پشتیبانی که ساخته شده است شاید بعضی جاها به وسیله حجم خاکی که پشت آن ها بوده جابه جاشده و بخش هایی از آن به علت مهار نشدن براثر بارندگی ها در فصل زمستان متأسفانه ریزش می کنند.

فرماندار پلدختر گفت: با توجه به این ریزش ها و ضعیف بودن اکیپ راهداری آزادراه، اکثر مواقع گردنه «داد آباد بسته» می شود.

مدیریت آزادراه با کم کردن عوارض موافق نیست

وی افزود: با توجه به اینکه بزرگراه قدیم دوخطه و پرپیچ وخم بوده و از یک سمت به کوه و از طرف دیگر به دره و رودخانه محدود شده است مورد نیاز است مسئولان در این رابطه تمهیداتی بیاندیشند.

دستیاری خاطرنشان کرد: روستاهای مسیر آزادراه علیرغم مکاتبات زیادی که در رابطه با کم کردن عوارض انجام دادند ولی مدیریت آزادراه قبول نمی کند و آن ها باوجود ضرری که مجبور شده است اند باید کل عوارض را پرداخت کنند.

وی افزود: روستاییان ازنظر بزرگراه دسترسی، وسط آزادراه هستند و باید یا یک سوم و یا نیم بها عوارض را پرداخت کنند و یا از آن ها عوارض گرفته نشود و یا این که مسیرهای قدیمی تردد آن ها که عملیات آزادراه آن را تخریب کرده جهت روستاییان احیا شود تا بخشی از پرسشها آن ها حل شود.

فرماندار پلدختر گفت: تونل های آزادراه پل زال ازنظر روشنایی و علائم مسئله دارند و تابلوهای موجود در مسیر آزادراه خیلی کثیف و علائم آن ها مشخص نیست و بعد از بارندگی باید شسته شوند تا بازتاب خود را نشان دهد.

دستیاری افزود: پیگیر نحوه اخذ عوارض از روستائیان در آزادراه هستیم، لیست خودروهای آن ها تهیه شده است تا تحویل آزادراه داده شود و این عنوان حل وفصل شود.

مرگ حیات وحش و تخریب های زیست محیطی با احداث آزادراه «پل زال»

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به احداث و بهره برداری آزادراه خرم زال در منطقه زاگرس «میانکوه شرقی» شهرستان پلدختر و تخریب های زیست محیطی زیادی که در این منطقه صورت گرفته شاهد تلفات حیات وحش در مسیر بزرگراه آزادراه خرم زال هستیم چون هیچ گونه تابلوی حیات وحش در آن راه اندازی نشده است.

امیررضا محمدی نژاد به زیاد کردن عوارض در آزادراه اشاره کرد و افزود: بنا، بر این بود عوارض خودروها در آزادراه پل زال مقداری کم کردن یابد ولی در این چند روز که عوارض زیاد کردن یافته شاهد ترافیک سنگین خودروهای سبک و سنگین در بزرگراه قدیم خرم آباد – پلدختر و پلدختر – اندیمشک هستیم.

وی تصریح کرد: زیاد کردن عوارض آزادراه موجب زیاد کردن تصادفات و تلفات جانی زیاد شده است و همچنین واژگونی تانکرهای حامل سوخت آلودگی رودخانه کشکان را باعث می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: انتظار می رود مدیران استانی و شهرستانی با برگزاری جلساتی در رابطه با کم کردن تعرفه های عوارض با مدیر آزادراه خرم زال به هماهنگی هایی برسند و تصمیماتی در این رابطه گرفته شود تا بتوان ترافیک را در بزرگراه قدیم به حداقل رساند.

رایزنی با معاون وزیر راه

نماینده مردم پلدختر و معمولان در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:در رابطه با عوارض آزادراه پل زال با معاون وزیر راه و هاشم زاده مدیرعامل شرکت آزادراه طی دیداری مشورت هایی صورت گرفت.

سید حمیدرضا کاظمی افزود: با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن مسیر و تونل ها احداث آزادراه پل زال هزینه بالایی داشته و وزارت راه قیمت عوارض آن را تعیین می کند.

وی خاطرنشان کرد: نشانه از مشورت ها پیگیری حق وحقوق ساکنان مسیر آزادراه یعنی مردم دهستان «میانکوه شرقی» پلدختر است که یا کارتی به آن ها داده شود و یا این که عوارض آن ها را نیم بها حساب کنند.

وی افزود: ازنظر قانون آزادراه باید دسترسی های محدود داشته باشد و نمی تواند هرجایی ورودی و خروجی داشته باشد لیکن این کار موجب بروز تصادف می شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: در این رابطه با نامه نگاری هایی با وزیر راه درخواست شد که دسترسی های محدود به منطقه را مشخص کنند که جهت کم کردن عوارض در جهت کمک به مردم منطقه قول مساعد دادند.

افزایش ۲۵ درصدی قیمت عوارض سواری

مسئول بهره برداری آزادراه خرم آباد – پل زال در سخنانی با اشاره به اینکه پروژه آزادراه خرم آباد- پل زال یک پروژه مشارکتی ملی است که با سرمایه گذاری ۵۰ درصدی بخش شخصی شروع شد، اظهار داشت: اصل سرمایه بخش شخصی به علاوه سود از محل عوارض این آزادراه در طول قرارداد تأمین می شود و سپس این مسیر به مالک مهم آن که وزارت راه و شهرسازی هست، تحویل می شود.

عبدالرضا دستمالچی خاطرنشان کرد: بعد از تحویل هم وزارت راه و شهرسازی از محل عوارض می تواند پروژه های تازه راه سازی را اجرا کند.

وی بابیان اینکه مطابق قرارداد باید هر سال یک مرتبه زیاد کردن عوارض را داشته باشیم و آخرین زیاد کردن قیمت مربوط به تاریخ اول شهریورماه ۹۵ بوده هست، یعنی بیش از ۲۰ ماه پیش تصریح کرد: در زیاد کردن عوارض جدید، قیمت عوارض سواری ۲۵ درصد و قیمت عوارض تریلی ۱۵ درصد زیاد کردن یافته است و به صورت میانگین زیاد کردن عوارض ۱۵ درصد بوده است.

مسئول بهره برداری آزادراه خرم آباد – پل زال با اشاره به اینکه چون یک مرحله زیاد کردن قیمت نداده ایم شاید یک مقدار این عوارض زیاد به نظر برسد، خاطرنشان کرد: طبق مفاد قرارداد ۲۵ درصد عوارض دریافتی باید صرف راهداری و نگهداری راه شود ولی هزینه های راهداری بسیار اوج است و در حال حاضر به جای ۲۵ درصد حدود ۳۰ درصد از محل عوارض جهت راهداری هزینه می کنیم.

مبلغ عوارض پیشنهادی شرکت آزادراه خرم آباد- پل زال کمتر بود

دستمالچی با تأکید بر اینکه پروسه تصویب قیمت تازه عوارض یک پروسه طولانی مدت است و شاید بحث های یک ساله انجام شده است در وزارت راه و شهرسازی منجر به اعلام قیمت تازه عوارض شده است هست، افزود: مبلغ پیشنهادی ما جهت عوارض آزادراه کمتر از مبلغ اعلام شده است بود ولی در وزارت راه و شهرسازی به این نتیجه رسیدند که چه میزان عوارض زیاد کردن یابد.

رئیس پلیس راه لرستان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه نتیجه های ناشی از زیاد کردن عوارض آزادراه خرم آباد- پل زال یک تا دو ماه دیگر خود را نشان می دهد، ازنظر ترافیکی به شرایط قبل از احداث آزادراه می رویم، اظهار داشت: تصادفات بزرگراه ای که در محور قدیم خرم آباد- پلدختر رخ می داد مردم را دلواپس می کرد و تداخل خودروهای سبک و سنگین در این محور، هم جهت بودن با رودخانه، آلودگی رودخانه و … از عواملی بود که باعث شد مردم خوشحال شوند که یک آزادراه احداث می شود.

افزایش تردد از محور قدیم و ترافیکی که در شهرها قفل می شود

مرتضی چغلوند بابیان اینکه متأسفانه زیاد کردن هزینه های تردد از این آزادراه باعث می شود به همان رویه برگردیم، یعنی هیچ نفعی نبرده ایم و ضرر هم کرده ایم، تصریح کرد: ترافیک بزرگراه قدیم خرم آباد- پلدختر از داخل شهرهای ویسیان و معمولان هم رد می شود و با زیاد کردن تردد در این محور و ترافیک اوج دیگر شهر پلدختر در ساعاتی از روز قفل می کند.

وی با تأکید بر اینکه با زیاد کردن عوارض آزادراه خرم آباد- پل زال و زیاد کردن تردد در محور قدیم این مسیر، در محورهای شمال غرب به جنوب از زانوگه به حدی ترافیک سنگین است که رانندگان نمی توانند در بزرگراه تردد کنند، افزود: حداقل انتظار داریم در برابر عوارض سنگین، خدمات دهی در آزادراه استاندارد شود، این آزادراه روشنایی ندارد، آتش نشانی ندارد، پیچ ها و تونل های آن روشنایی مناسب ندارد.

به هرروی زیاد کردن عوارض در آزادراه خرم آباد- پل زال، رانندگان را بر سر دوراهی «عوارض سنگین» و «خطر» قرار داده است تا با توجه به پرسشها معیشتی این بار رانندگان راندن به سمت «جاده مرگ» را گزینش کنند.

واژه های کلیدی: بزرگراه | عوارض جدی | آزادراه ها | ترافیک سنگین | اخبار اجتماعی

عکس) + گران‌ترین عوارضی گران‌تر شد! (

عکس) + گران‌ترین عوارضی گران‌تر شد! (

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه