cerenkov کرمان اعتبار سیرجان کلنگ زنی

cerenkov: کرمان اعتبار سیرجان کلنگ زنی پرورشگاه موقوفه سیرجان کرمان

گت بلاگز فضای مجازی نشانه تازه‌ی فیس‌بوک , نوجوان‌های غمگین

بر اساس بعضی گزارشات شرکت فیس‌بوک از داده‌های حساس بازدیدکنندگان جهت انجام تبلیغات هدفمند روی نوجوانان افسرده استفاده می‌کند.

نشانه تازه‌ی فیس‌بوک , نوجوان‌های غمگین

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطاتگروه اینترنت گروه تحریریه سایت جوان؛ با توجه به گزارش هایی که به تازگی منتشر شد شرکت شبکۀ اجتماعی فیس بوک در حال استفاده از داده های بازدیدکنندگان نوجوان خود است که ابراز اضطراب و افسردگی می کنند و نشانه از این کار انجام تبلیغات هوشمند جهت آن ها است.
بر اساس گزارش یاد شده است الگوریتم های شبکۀ اجتماعی فیس بوک به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد با دقتی بسیار اوج نوجوان های که نیاز به زیاد کردن اعتماد به نفس دارند را شناسایی کنند؛ به عبارت دیگر دستاورد شبکۀ اجتماعی فیس بوک می تواند حالات عاطفی –مانند بی ارزشی، ناامنی، شکست، اضطراب، حماقت یا دست پاچه شدن- یک کاربر در وقت استفاده از یک خدمات را تشخیص بدهد.
در سند مذکور آمده است تبلیغات، نوجوان های 14 ساله ای که در استرالیا و نیوزلند زندگی می کنند را نشانه قرار می دهد. با وجود این زمانی که مقامات استرالیا از شبکۀ اجتماعی فیس بوک پرسیدند آیا این شیوه در کشورهای دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرند، پاسخی دریافت نکردند.
فیس بوک در ابتدا نسبت به عنوان یاد شده است معذرت خواهی کرد؛ ولی مدتی بعد از آن منشتر شدن نامه ای گزارش استرالیا را گمراه کننده خوانده و تأکید کرد تبلیغاتی که بر پایه ی حالات احساسی بازدیدکنندگان صورت بگیرند، وجود ندارد.
فیس بوک هم اکنون در حدود 2 میلیارد کاربر دارد و یکی از بزرگ ترین شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی به شمار می رود و نخستین باری نیست که چنین گزارش هایی در مورد این شرکت منتشر می شود. به عنوان مثال تعدادی کارشناسان این شرکت در سال 2014 توضیح دادند که فید خبری 700 هزار کاربر را با محتواهای ناراحت کننده و خوش حالی آور دست کاری کردند تا روی تصویر العمل آن ها مطالعه کنند. همچنین مدتی قبل نیز مشخص شد این شرکت اقدام به همکاری یا خریداری داده های بازدیدکنندگان به شیوه های متفاوت کرده است تا واکنش‌ها وقت آفلاین بودن آن ها را نیز موردبررسی قرار بدهد تا بتواند با درک بهتر عملکرد آن ها، تبلیغات را هدفمندتر کند.
با توجه به موارد مطرح شده است در اوج کارشناسان معتقدند شرکت شبکۀ اجتماعی فیس بوک به حریم شخصی بازدیدکنندگان احترام نگذاشته و پیوسته تلاش می کند به داده های آن ها دسترسی پیدا کند.
منبع:سایبربان
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: نوجوان | تبلیغات | استفاده | تبلیغات | استرالیا | فضای مجازی | فیس بوک | کاربر

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog